U

RYCHLÝ KONTAKT 601 246 246

Tištěné letáky jsou oblíbené i v moderní elektronické době. Jenže, stačí, když je budete mít dobře graficky navržené, s pěknými obrázky a textem? Nestačí. Pokud nevíte, jestli vám letáková kampaň vydělává a jak, je možné, že kvůli ní dokonce proděláváte. Jak efektivitu tištěné kampaně změřit, víte z předchozího dílu. Kterými nástroji a technikami letáky ještě více zefektivnit? Čtěte druhý díl článku o efektivitě letákové kampaně.

 

Pár dalších tipů pro vyšší efektivitu letákové kampaně

 

1 – Akci nebo nabídku, kterou formou letáků šíříte do světa, časově omezte

U zboží by měl stačit 1 týden, u služeb pro měření potřebujete času více. Některé typy služeb totiž zákazníci využijí, až když je opravdu potřebují, například kadeřníka, sekání trávy, hodinového manžela.

 

2 – Aplikujte na letáky A/B test

Navrhněte si, nechte vytisknout a distribuovat více variant letáků. Vyzkoušejte jinou grafiku, jiné texty, jiné obrázky nebo úplně jiné nabízené zboží na letáku. Rozešlete mezi zákazníky, změřte, která varianta funguje lépe. Lepší variantu pak nechte vytisknout v plném nákladu. Testovacích variant může být klidně i 10.

 

3 – Sledujte úspěšnost geograficky

Analyzujte efektivitu letákové kampaně i podle jednotlivých regionů, obcí, ve velkých městech čtvrtí či ulic. Pro odlišení verzí letáků použijte třeba jiné slevové kódy.

 

4 – Měřte průběžně po dobu celé kampaně

Analyzování úspěšnosti kampaně se věnujte průběžně. Například v případě získávání útržků s kódem na slevu potom dobře zjistíte, kolik zákazníků přišlo už v den distribuce letáků, kolik jich dorazilo za den, za dva dny, za týden. Taková informace se vám bude hodit pro plánování příští kampaně. Nic takového však nezjistíte, předá-li vám obsluha provozovny hromadu útržků až po úplném ukončení kampaně najednou.

 

5 – Pohlídejte si distribuci

Asi znáte případy, kdy například brigádník, najatý na roznos letáků, hodil pár balíků rovnou do kontejneru s odpadem. Z toho důvodu si zajistěte kvalitní dohled nad distribucí letáků. Společností, které se dohledem zabývají, je na českém trhů několik. Použijte vyhledávač:https://goo.gl/4qosEG.

 

6 – Umístěte na leták QR kód

Opět záleží na cílové skupině – mnoho mladších potenciálních zákazníků má chytrý telefon, v něm čtečku QR kódů. Využijte toho. O QR kódech jsme podrobněji psali v článku Kvintet tipů, jak z plakátu a letáku dostat zákazníky na Facebook.

 

Vytěžte z kampaně maximum, získejte kontakt

Vaše nabídka nebude vyhovovat všem. Mnoho letáků zřejmě skončí v odpadkovém koši nebo kamnech. Proto je důležité z kampaně “vyžvejknout” maximum.

Nabídněte na letáku něco zdarma, výměnou za kontakt. Příjemce letáku si svůj dárek objedná přímo na vašich webových stránkách.

Myslete ale i na starší generaci a umožněte získání dárku také prostřednictvím telefonického hovoru, SMS zprávou, anebo odpovědním korespondenčním lístkem, který do návrhu letáku rovnou zakomponujte.

Dárkem může být elektronická knížka – ebook, tištěná brožurka, cokoliv, co vašim zákazníkům pomůže, bude jim přínosem. A to i těm, o kterých ještě nevíte. Záleží, jak moc si svých zákazníků vážíte.

Pozor na náklady

Nic není zadarmo. Do nákladů na kampaň zahrňte nejen grafickou přípravu, tisk a distribuci, ale i všechny související akce – náklady na měření úspěšnosti, dárečky, slevy, sestavení speciální webové stránky. Vše od začátku do konce.

Kontakt se taky počítá

Na druhou stranu, za zisk nepovažujte jen přímé vydělané peníze. Velkým přínosem je také získání kontaktů na nové potenciální zákazníky. Třeba od vás nakoupí příště, za měsíc, za půl roku. Záleží, jak o ně budete dál pečovat.

450-tiskoviny-analytika-tisk

“Dvakrát měř, jednou řež”

To platí i u letákových kampaní. Před tiskem a distribucí zkontrolujte, zda vám všechny měřicí nástroje fungují. Využijte pro otestování měření vaše známé či zaměstnance.

Pamatujte na to, že čím více analytických údajů dokážete z letákové kampaně získat, tím lépe můžete optimalizovat tu další a snížit tak své náklady v budoucnu = zvýšit zisk. A to přece v podnikání také jde.

Úspěšnou kampaň! Jak měříte efektivitu kampaní vy?

Kde získáte plnobarevné letáky v ceně černobílých? Například v Apromotion.

Tento článek vyšel i na autorově blogu o content marketingu.