Skip to main content

Které dárkové předměty pro klienty a zákazníky vybrat? Jděte na to letos jinak

Blíží se konec roku a s ním i tradice obdarovávání klientů, obchodních partnerů, zákazníků. Který dárkový předmět vybrat, aby potěšil a neurazil? Jak se odlišit od konkurence? Pomohou tipy v článku.

Blíží se konec roku a s ním i tradice obdarovávání klientů, obchodních partnerů, zákazníků. Který dárkový předmět vybrat, aby potěšil a neurazil? Jak se odlišit od konkurence? Pomohou vám tipy v článku.

Vyhněte se pracholapkám

Asi je znáte – nepotřebné cetky, zapalovače s obřím reklamním potiskem, tlusté diáře se zářivým logem firmy. Pokud vytáhnete v kanceláři šuplík, možná je tam také máte. Pracholapky nikdo dostávat nechce, ale stejně vás jimi asi každoročně někdo vybaví. Jsou totiž levné, dobře dostupné, agenti reklamek je stále nabízejí.

Plastové propisky raději jako dárek nedávejte.

Plastové věcičky jsou k mání většinou „za hubičku“. Jenže pokud lidem darujete pracholapky, renomé si moc nevylepšíte. Poohlédněte se letos raději po něčem lepším.

Pokud možno, držte oborový směr

Mezi klienty se s dárečkem pravděpodobně více blýsknete, když si dáte větší práci s jeho výběrem. Je ideální, pokud darovaný předmět ladí, čím se zabýváte.

Prodáváte outdoor výbavu? Ideální bude třeba termoska nebo kapesní svítilna do hor. Máte velkoobchod s nápoji? Může se hodit provzdušňovač na víno. Navíc, otvírák už všichni mají. Provozujete restauraci? Obdarujte klienty poukázkou na večeři.

Poukázka na večeři jako dárek pro obchodní partnery.

Zakomponujte dárek do sady

Když se vám podaří typ dárku třeba i sladit s novoročenkou, bude to ještě lepší. Pár tipů:

  • K termosce – „…pro hřejivé chvíle pohody v novém roce…

  • Ke kapesní svítilně – „…přejeme vám jasnou cestu v roce XYZ…

  • K provzdušňovači vína – „…ať je vaše podnikání v novém roce lehké jako bublinky…

Psací potřeby ano, ale ne plasťáky

Zkuste otevřít zásuvku svého pracovního stolu ještě jednou. Neleží v ní několik reklamních propisek, které už dávno nepíší? Možná ani nikdy moc nepsaly, což bývá častým jevem hlavně těch nejlevnějších.

Je fajn darovat svým obchodním partnerům psací potřeby. I když dnes už asi píší rukou méně, občas něco napsat potřebuje snad každý. Klidně propisku nebo celou sadu závěrem roku darujte. Ale chce to něco kvalitního. Na levné plastové propisky zapomeňte, ty se hodí třeba na rozdávání studentům na veletrhu.

Kovová propiska s potiskem.

Své partnery obdarujte například kovovou propisovací tužkou s potiskem. Pokud na ni chcete umístit nápis nebo logo, tak jen decentně a vkusně. Ideální technologií pro tento případ je laserové gravírování. Oblíbené jsou například „gelovky“ a rollery.

Paměťové flashky jsou fajn, pokud paměť nezapomene data

Asi nikdo nechce dostat „USBčko“, které za pár týdnů nebo měsíců vypoví službu a data budou v čoudu. Flash disky, USB paměti jsou stále v módě. Poohlédněte se ale po kvalitních a ověřených dodavatelích. U tohoto typu dárku nelze hledět jen na cenu. Levné „flashky“ totiž zpravidla obsahují méně kvalitní paměťové čipy. Datový přenos může být pomalý a za čas třeba zařízení přestane fungovat. Když na něm bude vaše logo, moc parády vám to neudělá.

Luxusní USB flash disk s potiskem.

Novější počítače a notebooky dnes mají rychlé porty USB 3.0. Pokud chcete obdarovat své klienty tímto typem flash pamětí, myslete i na to, aby byly zpětně kompatibilní se staršími typy portů USB 2.0.

Kalendář v moderním střihu

Nástěnný nebo stolní kalendář z reklamky s pejsky, krajinkami, zvířátky, sportovními auty – často se vyskytující dárkové klišé. Kalendář, který by si přál například skoro každý chlap, stejně nikdy asi nedostane. Anebo jen od nejbližších obchodních partnerů.

Ono by ani nebylo vhodné kalendář s hanbatými obrázky vystavit v kanceláři. To si mohou dovolit jen provozovatelé menších dílen, autoopraváři, zámečníci. Tam ty slečny na zeď tak nějak patří.

Kalendář je dobrým dárkem, avšak chce to trošku nápad. A ani nevadí, když nebudete rozdávat kalendáře od Pirelli. Vhodným dárkem může být autorský kalendář s vlastnoručním podpisem známého fotografa nebo malíře, nějaký netradiční formát, umělecké dílko.

Speciální stolní kalendář.

Pokud bude kalendář hezky koukatelný, funkční, tak ještě lépe. Jestliže kalendář pomůže i v rámci nějakého lokálního charitativního projektu, tak to bude úplně super. Kdo by na Vánoce nechtěl pomoci?

Zápisník podle současných trendů

Tablety, chytré hodinky, telefony jsou užitečné pomůcky. Pokud se zrovna nevybije akumulátor. Ale papír je papír. Darujte obchodním partnerům pěkný a hlavně použitelný zápisník. Ba ne, takové ty klasiky formátu A5 v barevné koženkové vazbě s natištěným pestrobarevným logem to opravdu nejsou.

Staré typy diářů.

Máme na mysli něco ve stylu Moleskine. Existují i čeští výrobci pěkných propracovaných záznamníků a diářů, které se opravdu dají používat, třeba Doller, Papelote, Clever Minds, Momenteeczech, Voala. Některé jsou vyrobené z recyklovaných materiálů, jako třeba textilní obaly na diáře a knihy Forewear. Šetření planety je moderní.

Moderní zápisník jako dárek.

Budiž energie

Displeje chytrých telefonů jsou stále větší a větší. S tím roste i spotřeba energie. Dárkovým šlágrem posledních let jsou proto powerbanky. Vyberte nějaký střed – aby se power banka nevybila po jednom dobití, ale aby obdarované/mu svojí hmotností nestáhla kalhoty, až ji bude mít v kapse.

Power banka je užitečným dárkem.

I v tomto případě doporučujeme vybírat kvalitu. Nikdo si asi nepřeje, aby mu přehřátá baterie levné low-endové power banky explodovala v kapse.

Poukaz na…

Oblíbeným dárkem jsou také poukazy na různé služby. Je potřeba se trefit do zájmů obdarovaného a služba musí být dobře dostupná, anebo alespoň v Praze, kam se občas snad vypraví každý.

Dárkový poukaz.

Dobrý tipem může být dvoupoukaz – jeden klasický pro klienta a jeho partnerku nebo partnera, a jeden pro někoho dalšího, nezúčastněného. Druhá část poukazu poslouží například pro ubytování na 1 noc a jídlo pro potřebné. Nejen, že si klient užije noc ve dvou třeba s výhledem na Vltavu, ale v Armádě spásy jeho (vaši) štědrost ocení i bezdomovec v nouzi.

Tekutá dobrota – víno s vlastní vinětou

Tápete, co darovat a času je málo? Darujte kvalitní víno. Nechte si jej vyzdobit svojí vinětou. Komplet vám to zařídí šikovná reklamka. Některé spolupracují přímo s šikovnými vinaři. Navíc poradí typ vína, které se dá „hodit do daní“.

Dárkové víno s potiskem na vlastní vinětě.

Osvědčená klasika: Hrnek, deštník, termoska, světluška, golfový míček

Pokud opravdu nevíte, co vybrat, vsaďte na osvědčenou klasiku. Tou může být kvalitní hrnek, stabilní deštník, alespoň 0,7litrová termoska, výkonná LED svítilna na cesty, pro golfisty golfový míček s potiskem. Pozor na kvalitu.

Golfový míček s potiskem – dárek pro golfisty.

Pár důležitých tipů na potisk

  • Méně je více – klidně nechte dáreček opatřit svým logem, ale jen jemným, malým, ať nevypadá jako igelitka ze supermarketu.

  • Chtějte kvalitu – česká ekonomika je na tom prý velice dobře. Většinu dárkových kousků si navíc můžete dát do nákladů. Tak vybírejte kvalitu, ať jsou předměty nejen vzpomínkové, ale i hezké a dobře funkční.

  • Buďte originální – chtějte od svého dodavatele nějakou podpultovku, nenechte se odbýt katalogem, ze kterého vybírají všichni ostatní.

  • Spojte obdarování s pomocí – ne všem se daří tak dobře jako vám. Myslete i na potřebné a zkuste do výroby „dárkáčů“ šikovně propašovat i podporu nějakého místního sdružení zabývajícího se veřejně prospěšnou činností. Může to být třeba i školka, kam chodí vaše ratolest.

  • Dejte si záležet s výběrem – začněte se výběrem dárků zabývat včas, ať máte na výběr čas. Před Vánoci mají všichni dodavatelé fofr, sklady mohou být poloprázdné, ty nejlepší kousky pryč. Chcete si přece letos užít Advent s blízkými v pohodě, ne?

Dárkový diář.

Přemýšlíte, co letos vybrat? Pomůžeme vám

Dejte nám vědět, čím se zabýváte, jací jsou vaši klienti, zákazníci nebo obchodní partneři, které chcete obdarovat a co by měl dárek splnit. Máme v týmu ideamakera, doporučíme vám dárkový artikl na míru.

Nechte si spočítat, na kolik vás výroba dárečků pro klienty přijde, napište nám.