Skip to main content

Kvintet tipů, jak z plakátu a letáku dostat zákazníky na Facebook

Facebook. Nejpoužívanější sociální síť dnešní doby. V Česku už Facebook eviduje zhruba 5 miliónů účtů. A po celém světě přes miliardu. Máte na modré sociální síti firemní stránku? Přečtěte si 5 tipů, jak Facebook dostat na tiskoviny – leták, prospekt, plakát či vizitku, aby vám vše dobře fungovalo a zákazníky jste na vaši facebookovou stránku dostali. Čtěte dál.

1) Promyslete strategii

Proč chcete na leták nebo plakát váš facebookový profil vůbec uvádět? Je to přínosem pro čtenáře, zákazníky? Dozví se na vašem Facebooku další přínosné informace nebo rady? Promyslete si strategii předem. Inspirací vám bude třeba schéma níže.

2) Označte správně vaši FB stránku

Na plakátech je často vidět: „Jsme také na Facebooku.“ nebo: „Najdete nás na Facebooku“ či o něco lépe s výzvou k akci: „Navštivte nás na Facebooku.“
Pěkné, ale všechno blbě.

Jak myslíte, že vás na tom „fejsbůku“ zákazník mezi 5 miliony českých profilů najde? Těžko. Spíš vůbec. Z plakátu či letáku totiž nemůže nikam prokliknout. Tedy, může, ale o tom až za chvilku.

Uveďte na tiskovinu vždy plný název vašeho FB profilu. Například takto: „Navštivte nás na Facebooku www.facebook.com/apromotioncz

anebo „Soutěžte o tisk 10 foto kalendářů zdarma pro vás i kámoše na www.facebook.com/apromotioncz“. S takovou informací se k vám zákazníci na sociální síť jen pohrnou.

 

3) Usnadněte zákazníkům cestu, použijte QR kód

Cože? Qé er kód? QR kód neboli Quick Response. QR kódy hlouběji probereme někdy příště. Ve stručnosti: jedná se o čtverec plný kostiček, který zákazník přímo z plakátu, letáku nebo jiného místa může sejmout mobilním telefonem. Kód v sobě nese informaci – nejčastěji internetovou adresu vašeho webu. Anebo právě facebookového profilu.

Používejte QR kódy a usnadněte zákazníkům život. Na váš kód namíří mobilní telefon s nainstalovanou QR čtečkou, což je dnes běžná věc. Kód mobil sejme a aplikace jej hned přesměruje na vaši facebookovou stránku. Rychlé, jednoduché. Zákazník nemusí do mobilu složitě ťukat adresu, ani vás hledat na Facebooku, což mu ušetří čas. Navíc je to trochu zábava – mnoho lidí je zvědavých, jaké poselství v sobě QR kód skrývá.

QR čtečku do mobilu si stáhněte třeba od Seznamu, je na stránce až dole.

A rovnou hned vyzkoušejte.

4) Vygenerujte si QR kód

K tomu, abyste QR kód na plakát nebo leták umístili si jej musíte nějak vygenerovat. Na to jsou speciální softwarové aplikace, některé fungují i on-line. Vyzkoušejte třeba QRgenerator.

 

5) Vložení FB i QR zařídíme za vás

Nejlepší na tom všem je, že se facebookovými adresami ani QR kódy vůbec nemusíte zabývat. Rozumíme jim my v Tiskárně Promotion. Tiskoviny, plakáty, letáky, vizitky nebo prospekty, které pro vás navrhujeme, QR kódem na přání doplníme.

Víme, jakou zvolit přesně velikost a jak kód správně vygenerovat. Stačí, když nám při objednávce tisku nebo během zasílání dat sdělíte, jakou informaci, webovou či facebookovou adresu chcete do QR kódu vložit. Postaráme se, aby vše fungovalo.

 

Facebookové resumé

• Promyslete si facebookovou strategii – proč chcete zákazníka na Facebook nasměrovat?
• Uveďte na tiskovinu vždy plnou facebookovou adresu.
• Zjednodušte zákazníkům život a používejte QR kódy.

Brzy přineseme další tip, sledujte blog Tryskem a Facebook Agentury Promotion.

Jaké máte zkušenosti s propojení Facebooku do tiskovin? Používáte QR kódy? Napište nám na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.