Skip to main content

7 rad, jak landing page proměnit na leták s ovocnými knedlíky

Internet vládne marketingu. Ale své místo na trhu mají i komunikační kanály, na které si můžete sáhnout. Letáky, plakáty, vizitky a jiné tiskoviny. Proč však nevyužít moderní internetové marketingové postupy i na papíře? V řádcích níže se dozvíte, jak proměnit internetovou squeeze nebo landing page ve vytištěný leták. A jak jeho pomocí pozvat hosty třeba na šťavnaté ovocné knedlíky.


Co je squeeze page?

Squeeze page je ve volném překladu zachytávací nebo vymačkávací stránka. Jejím cílem je získat co nejvíce konverzí a vyvolat u návštěvníků stránky nějakou akci, například objednávku zboží, přihlášení se k odběru e-mailingového zpravodaje


Správné sestavení squeeze page má několik zásadních pravidel

1 – Na stránce je pouze jedna možná cesta – kliknutí na tlačítko s výzvou k akci. Vlastně dvě. Tou druhou je odchod ze stránky pryč.

2 – V souladu s pravidlem 1 nejsou na squeeze stránce žádné odkazy, žádné nabídky, kam by mohl návštěvník stránky kliknout a utéct.

3 – Je potřeba správně definovat cílovou skupinu.

4 – Důležité je příjemci sdělení nabídnout něco hodnotného, ideálně zdarma.

5 – Časové omezení a silná výzva k akci pomůže k rozhodnutí váhavým zákazníkům.

6 – Na stránce má být jen pár informací, v jednoduchosti je síla.

7 – Měřit úspěšnost je zásadní, poznáte, zda a jak kampaň funguje.

Teď už víte, co je squeeze page na internetu. Jak ji ale komponovat do letáku? Rozebereme na příkladu restauratéra.


To je vůně!

Provozujete restauraci, ale lidí v poslední době moc nechodí. Chcete zvýšit tržby a přitáhnout si hosty. Rozhodnete se realizovat letákovou kampaň.

Jak takový leták sestavit?


7 bodů, jak formou off-line squeeze letáku pozvat hosty na ovocné knedlíky

 

1) Jen jedna cesta k vám

Už víte, že správná squeeze stránka má jen jednu cestu. Anebo odchod. V případě letáku pro restauraci tou cestou bude návštěva vašeho podniku. Anebo zahození letáku do koše.

2) Žádné odkazy jinam

Nic, co by odvedlo pozornost. Zaměřili jste se na jednu cestu – přivedení hosta do lokálu. Na leták tedy nepatří žádný kontakt, žádný e-mail, webové stránky či facebooková stránka. Pouze adresa a maximálně mapka. Samozřejmě za předpokladu, že si host nemusí rezervovat stůl. Pokud máte dostatečnou kapacitu a rezervaci předem nevyžadujete, pak to v letáku zmiňte například slovy: „Přijďte rovnou, bez rezervace stolu, máme místa dost.“

3) Zaměření na úzký segment

Pro koho vaříte? „Pro všechny“ je špatná odpověď. Nikdy neuspokojíte potřebu a chutě všech. Je váš restaurant zaměřený na milovníky knedlíků a českou klasiku? Anebo razíte fresh food? Aplikujete do jídel chilli, jdete spíš cestou mexické kuchyně?

Zaujmout všechny strávníky nelze. Vyberte si své hosty. A přesně pro ně kampaň sestavte. Chce to však zapojit selský rozum. Vyrazte do ulic a udělejte si mezi lidmi malou gastro anketu. Jak na to, poradíme v nějakém dalším článku. Díky lokálnímu průzkumu trhu zjistíte, na co mají lidé ve vašem městě chuť.

4) Hodnotný obsah zdarma

Je fajn, že zvete hosty na delikatesní mňamku. Ale co z toho budou mít? Co získají, když k vám přijdou? Jasně: přece gastronomický zážitek. Jenže to je v dnešní době trochu málo. Frčí slova „bonus, zdarma“. Pokud ono „zdarma“ pojmete chytře, vytěžíte z toho, a „zdarma“ proměníte v zisk.

Příklad: Zvete na domácí staročeskou kuchyni? Dejte lidem zdarma dva ovocné knedlíky. Vaříte mexiko? Co takhle miska s pár kousky tortillas a trošku pikantní omáčky grátis?

Ovšem pozor: když píšeme „dejte zdarma“, myslíme zdarma. Bez podmínek. Dejte ochutnat každému, kdo přijde. Nepodmiňujte další útratou. Pokud jste mistry v kuchyni, dva knedlíky nikomu stačit nebudou. Ochutná, a vaše lahoda mu otevře peněženku. Hned si objedná nášup – už za peníze. K tomu vyhltne pár sklenic piva.

Bojíte se, že vám lidé vyjedí zásoby? Řešením je další bod.

5) Omezte nabídku množstvím nebo časem

Fér hra a další lákadlo pro lidi. Omezte akci časem, anebo množstvím: Dejte si 2 šťavnaté knedlíky s čerstvým ovocem grátis. Platí pro prvních 100 příchozích.

Případně druhá verze: Ochutnejte pravé mexické tortillas chipsy s pikantní omáčkou – receptura z Veracruz. Akce platí od 13 do 14 hodin ve čtvrtek 27. března.

Předem tak odhadnete, kolik knedlů máte navařit. Co když přijde málo lidí a knedlíky zbudou? Pak je řešením třeba šťastná hodina – happy hour. Knedlíky během ní vyprodejte za výrobní náklady. Zabráníte tak prodělku.

6) Buďte struční

Na leták stačí jen pár základních informací. Zvete lidi na knedlíky? Popište jen knedlíky. Info o dalším obsáhlém sortimentu si nechte na příští akci. Případně jej hostům nabídněte, až k vám přijdou. Jak zní ověřené babičkovské (nikoliv babicovské) pravidlo: Nemíchejte jablka s hruškami.

7) Měřte

Měřte. Dělejte si čárky, kolik lidí z letáku na knedlíky přišlo. Jinak nezjistíte, zda se vám kampaň vyplatila.

Uveďte na letáku tajný kód, který příchozí host musí sdělit obsluze. Třeba kódknedlošmexikoš. Anebo vybídněte knedlíkový lid, ať rovnou leták přinesou s sebou. Leták si pak vezměte a proměněný za knedlíky napíchněte na bodec. Díky tomu přesně zjistíte, jak letáky fungovaly.

Šiřte ale letáky jen jedním komunikačním kanálem – například pouze do poštovních schránek. Vaše akce tak bude jedinečná.

Teorii už znáte, teď jen aplikovat v praxi.

Kdo vám squeeze letáky navrhne a vytiskne? Třeba my.