Skip to main content

Distribuce letáků. Rozneste letáky do poštovních schránek

Reklamní letáky jsou významným marketingovým nástrojem. Jakou bude mít leták úspěšnost, závisí na jeho obsahu, vzhledu i kvalitě tisku. Ať už je nabídka na vašem letáku sebevíce lákavá, bude efekt kampaně nulový, pokud neskončí tam, kde má. U potenciálního zákazníka. Jednou z nejznámější a nejúčinnější metodou distribuce letáků je klasický roznos do poštovních schránek. Co distribuční firmy nabízejí? Zjistěte orientační ceny.

Pokud se rozhodnete pro roznos letáků do poštovních schránek, máte tři možnosti:

  1. Letáky roznést svépomocí. To je však časově velmi náročné, zvlášť u většího množství tiskovin.
  2. Zaplatit brigádníka. U něho však nemáte jistotu, že letáky opravdu roznese tam, kam má.
  3. Uhradit za roznos firmě, která se distribucí zabývá. Tato možnost je, s ohledem na ušetřený čas, nejefektivnější.

Kdo zajišťuje roznášení propagačních letáků do schránek?

Roznos letáků zajišťuje Česká pošta nebo jiné soukromé distribuční firmy, které se přímo roznáškou reklamních tiskovin zabývají. Na internetu zjistěte možnosti roznášky ve vašem městě nebo okrese.

Oblasti distribuce – na jaká místa je možné leták roznést?

Firmy zajišťující roznášku reklamních tiskovin mohou na vaše přání roznést letáky například pouze do paneláků, anebo jen do rodinných domů. Případně pouze do vybraných měst, vytipovaných městský čtvrtí i do konkrétních ulic. Budete-li si přát, distribuci zajistí třeba také jen do vesnic ve zvoleném rádiu působnosti. Zacílit můžete rovněž výlučně do domácností či firem.

Společnost Česká distribuční nabízí například on-line letákovou samoobsluhu, kde si na Google mapách vyznačíte oblast roznosu letáků nebo zadáte PSČ. Aplikace rovnou spočítá, kolik poštovních schránek je ve vybrané lokalitě i jaká je orientační cena za distribuci.

Geomarketing – moderní technika distribuce letáků

Jak zmiňujeme v článku o stavu letákového trhu, distribuční firmy se při optimalizaci řídí pravidlem, že efektivnější je zanést méně letáků do přesně definovaných míst než mnoho letáků kamkoliv.

Pomocí geomarketingu dokáží roznáškové společnosti specifikovat oblasti, kde je například vyšší koncentrace rodin s dětmi, lidí s vyššími příjmy, anebo seniorů. Geo distributorem je například Česká distribuční nebo Česká pošta.

Chcete mít jistotu, zda vaše letáky skončí tam, kde mají?

Pak využijte nabídku společnosti, která kontroluje své zaměstnance nebo doručovatele pomocí GPS. Zeptejte se, zda jsou vám tam schopni poskytnout zpětnou vazbu o navštívených kontrolovaných lokalitách. U své distribuční společnosti také požádejte, aby leták nevkládali do žádné další inzerce, například dovnitř prospektu hypermarketů. V obsáhlé nabídce hypermarketu by lidé váš leták snadno přehlédli.

Jak příjemce zaujmout? Předejte čtenáři formou letáku zajímavý a přínosný obsah. Inspirujte se v článku 10 zásad, jak vytvořit propagační a reklamní leták.

Kolik stojí distribuce letáků?

Cenu kampaně ovlivňuje hmotnost letáku a počet poštovních schránek, do kterých si roznášku objednáte. Za doručení jednoho letáku formátu A4 o gramáži 10 gramů do domácností zaplatíte v průměru 29 haléřů, roznos do firmy stojí 59 haléřů. Pokud máte leták formátu A6 o gramáži 6 g, bude vás stát dodání 25 haléřů. K cenám si přičtěte DPH. Běžná rychlost distribuce letáků je 2-4 dny. Záleží na konkrétní společnosti.

Přemýšlíte, kdo vám letáky navrhne i vytiskne? Tisk letáků zajistíme za vás.

Zajímají vás další formy distribuce letáků? Dozvíte se je v dalším díle letákového seriálu. Čtěte dál blog Tryskem.