Skip to main content

Jak mít super vizitky, které zaujmou? Řiďte se pár pravidly

Kvalitní vizitka je nutností v každém podnikání.

Navštívenky, vizitky se v dnešní digitální době používají o něco méně než v letech minulých. Přesto vám mohou přivést nové zákazníky. Je však důležité umět vizitkou zaujmout, aby neskončila hned v koši. Jak by mohl návrh vizitek a tisk vypadat? Zjistěte v článku, jaké jsou možnosti a mějte vizitky, které vám budou dělat parádu.

Kdysi povinná součást peněženky každého podnikatele, dnes už trošku „ohrožený druh“ propagace – výroba vizitek je však stále žádaná. Vizitky pořád fungují dobře. Pokud jim doplníte nějakou další funkci, budou fungovat ještě lépe. Na co při tvorbě vizitek myslet?

K čemu má vizitka sloužit, komu, kde a jak ji budete předávat?

Zásadní otázka: Při jakých příležitostech budete vizitku lidem dávat? Komu, kdy, kde, jak? Podle toho by měl návrh vizitky vypadat.

Odlišné informace budou potřebovat návštěvníci prodejny a jiné zase obchodní partneři nebo dodavatelé. Zákazníky může zajímat například otevírací doba obchodu, hosty restaurace web s nabídkou menu, obchodní partnery třeba zase číslo na mobilní telefon jednatele. Každý člověk ve firmě může mít na vizitce trošku jiné údaje – podle potřeby a jeho role.

Jaký je ideální rozměr vizitky a materiál?

Běžný rozměr evropské vizitky je 85 × 55 mm. Používá se na výšku i na šířku, jednostranně i oboustranně. V Česku se někdy využívá také severoamerická velikost okolo 90 × 50 mm.

Je však na vás, jak si navštívenku navrhnete, klidně může být i rozkládací, anebo mít speciální tvar, podobu. Kromě papíru bývají vizitky vyrobené ze dřeva, kovu, plastu, skoro čehokoliv. Pokud to bude zapadat do oboru vašeho podnikání, mějte je třeba z čokolády. Ale takové vizitky asi moc nevydrží.

Čitelné logo v souladu s corporate identity

Máte logo? Umístěte jej na vizitku, ať je hezky vidět. Máte-li ve firmě vypracovaný manuál vizuální identity – corporate identity, je potřeba se jím řídit, aby návrh vizitky s firemním stylem ladil.

V jednoduchosti je krása. A síla

Mějte vizitku jednoduchou a přehlednou. Nadbytečné údaje jsou… zbytečné. IČ, DIČ, číslo účtu ani fax na vizitku nepatří – pokud pro to nemáte nějaký speciální důvod. Možná vám zákazníci dodnes faxy hojně posílají.

Grafický návrh vizitek svěřte raději do rukou grafikovi.

Jméno, funkce, telefon, adresa firmy a další kontakty

Na vizitku umístěte hlavně své jméno, příjmení, titul (pokud chcete), funkci ve firmě, název firmy, adresu, telefon do firmy + váš mobil. Číslo svého mobilního telefonu můžete také dopisovat rukou jen pro někoho, třeba na druhou stranu vizitky.

Používáte často LinkedIn, firemní Facebook nebo Twitter? Šup s nimi na vizitku. Navštívenky mají i druhou stranu. Raději „vedlejší“ údaje umístěte tam. Řešením může být také QR kód, do kterého se dají schovat další informace. O využití QR kódů jsme psali v článku Kvintet tipů, jak z plakátu a letáku dostat zákazníky na Facebook.

Profi e-mail a web

Důležité je na vizitce zmínit rovněž e-mailovou a webovou adresu. Myslete na to, že Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo třeba Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. vypadá zajisté lépe než Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

Stejně tak webová adresa janatvrala.cz je asi o 100 % lepší než www.janca-kadernictvi.mywebzdarma.cz. Doménu s koncovkou .cz dnes pořídíte za 150 Kč na rok. Profesionálně vypadající elektronické adresy jsou dostupné pro každého.

Ukázka – výroba vizitek.

Čitelné písmo 12 pt a jen pár barev

Ať je písmo hezky čitelné! Na celé vizitce stačí 1 typ fontu – písma. Dobře čitelné jsou například fonty Helvetica, Myriad Pro, Glasgow, Arial. Velikost písma zvolte nejméně 12 pt, ať údaje přečtou i hůře vidící.

Střídmí buďte také s barvami, aby k sobě hezky ladily a navštívenka nebyla přeplácaná.

Matnou nebo lesklou?

Matnou. Lesklé už nejsou v módě.

Ukázka vizitek.

Prvky posilující důvěryhodnost

Jak vizitce dodat „sílu”? Umístěte na ni prvky posilující důvěryhodnost. Podnikáte-li v realitách, hodí se na vizitku vložit například podobenka – vaše fotografie. Pokud klientům pak vizitku předá asistentka, alespoň vás na prohlídce nemovitosti poznají.

Jestliže právničíte, auditujete, co třeba na druhou stranu navštívenky umístit symboly získaných ISO certifikací nebo jiné podobné prvky?

Jak o navštívenky pečovat?

Vizitkové kartičky jsou malé. Svádí je hodit do kapsy saka nebo kalhot. Jenže tam se mohou omačkat, zaprášit, ušpinit. Stejné nebezpečí jim hrozí i v peněžence, odkud taháte platební karty, jízdenky. Nejlépe navštívenkám bude v pouzdře na vizitky.

Kupříkladu můžete mít pěkné vizitkové pouzdro na luxusní vizitky se svým jménem vygravírovaným laserem. To bude protistrana koukat, až z něj vytáhnete vizitku!

Navštívenka může mít mnoho podob.

Vizitka může mít navíc přidanou hodnotu

Stejně jako jiné typy tiskovin, i navštívenka může mít nějakou další funkci, mít přidanou hodnotu. Pár tipů, jak to udělat, přineseme v některém z dalších článků, sledujte náš reklamně inspirační blog.

Grafický návrh vizitky přesně pro vás

Objednejte si grafický návrh i tisk u profíků. Pomocí laseru vám vygravírujeme také pouzdro na vizitky se jménem nebo logem firmy, na přání i expres. Zjistěte více, napište nám.